האתר עושה שימוש בעוגיות (Cookies) לתפעול תקין, אנליטיקה, התאמת תכנים ופרסום ממוקד.
בלחיצה על „מאשר הכול” אתה מסכים לכל הקטגוריות כמפורט ב
מדיניות הפרטיות.
באפשרותך לשנות העדפות בכל עת דרך „העדפות פרטיות” בתחתית האתר.
⚙ נהל העדפות פרטיות
חיונינדרש לתפקוד האתר
שמירת שפת ממשק, סל קניות, התנתקות/התחברות. לא ניתן לכיבוי.
פועל תמיד
אנליטיקה
מדידת שימוש באתר (לדוגמה Google Analytics) לשיפור השירות.
שיווק
פרסום ממוקד/רימרקטינג (לדוגמה Meta Pixel, Google Ads).
🥩 מה זה סו-וויד (Sous-vide) ולמה כולם מבשלים ככה? 🧪🔥
Sous-vide (בצרפתית: "תחת ואקום") היא אחת השיטות המדויקות, הבריאות והטעימות ביותר לבישול בשר, דגים, ירקות ועוד. אם עוד לא שמעת על זה – הגיע הזמן שתתאהב 😍
🎯 אז מה זה בדיוק סו-וויד?
בישול בוואקום מתבצע ע"י:
אטימה של המזון בשקית ואקום
בישול בטמפרטורה נמוכה ומבוקרת (בד"כ 55–65 מעלות)
למשך זמן ארוך (1–48 שעות!)
💡 המטרה: לבשל את האוכל בעדינות, מבלי לייבש אותו, תוך שמירה מושלמת על עסיסיות, צבע, מרקם וטעם עשיר.
💡 למה לבשל בוואקום? היתרונות שכולם מדברים עליהם:
🧂 1. מיצוי מלא של חומרי הגלם
אין איבוד של נוזלים – הסטייק שומר על הגודל, המשקל והטעם. אין יותר בשר יבש מהגריל או תנור!
🔁 2. תוצאה עקבית בכל פעם
אין הפתעות – כל פסטרמה, סלמון, רוסטביף או אסאדו יוצאים בדיוק כמו שצריך.
🕐 3. חופש בזמן הבישול
בישול בשיטת "שגר ושכח" – אין צורך לעמוד ליד התנור. אין סיכוי לשרוף.
🥗 4. טעים יותר – ובריא יותר
פחות שמן, פחות מלח, בלי לאבד ערכים תזונתיים. הטעמים נשמרים בתוך השקית – והאוכל מתבשל בנוזלים של עצמו.
🧊 5. שימור ארוך של המזון
המנה המבושלת יכולה להישמר עד שבוע במקרר ואפילו חודשים בהקפאה – בלי לאבד טעם או עסיסיות.
💸 6. חיסכון בכסף וזמן
חלוקת מנות מראש, אפס בזבוז מזון, מוכנים לארוחה בכל רגע!
🍽 מתאים לבישול של:
🥩 נתחי בשר – פילה, אנטריקוט, רוסטביף, אסאדו
🐟 דגים – סלמון, דניס, מוסר
🍗 עופות – פסטרמה, שוקיים, עוף שלם
🧄 ירקות – בטטה, סלק, גזר, כרישה ועוד
🔧 איך זה עובד בפועל?
מכניסים את הנתח לשקית וואקום
שואבים אוויר עם מכונת ואקום
מכניסים לאמבט מים עם מכשיר סו-וויד (Stick)
בוחרים טמפרטורה וזמן
נותנים למכשיר לעשות את העבודה
בסיום – צריבה קצרה במחבת או גריל לשכבת קריספיות מושלמת!
🏆 סו-וויד = תוצאה של מסעדת שף אצלך בבית
סטייק ברמת medium rare מושלם מקצה לקצה
פסטרמה רכה בטירוף – בלי שעות בתנור
סלמון שלא מתייבש לעולם
עוף שנשמר עסיסי וריחני
ירקות שורש מתוקים, מדויקים ובריאים
🧰 מה צריך כדי להתחיל?
מכשיר סו-וויד קטן (Stick)
שקיות וואקום (רב פעמיות או חד פעמיות)
אמבט מים או כלי חימום
רצון לאכול טוב 😉 טיפ: יש גם מכונות משולבות הכוללות גם ואקום וגם אמבט.
🧠 שאלות נפוצות:
כמה זמן לוקח לבשל בוואקום? תלוי בנתח – סטייק כ-1–2 שעות, אסאדו גם 24 שעות.
זה מסובך? ממש לא. הרבה יותר פשוט מלבשל בתנור. וגם הרבה יותר בטוח.
אפשר לשלב עם גריל/מעשנה? ברור! מבשלים בסו-וויד ואז צריבה אחרונה על הגריל לקבלת ארומה וקריספ.